III Sesja Rady Miejskiej Turku
- Data posiedzenia
- 25-06-2024, godz. 10:00
- Miejsce posiedzenia
- Sala im. Solidarności w Turku
Porządek obrad
- 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
- 2. Ewentualne zmiany w porządku obrad.
- 3. Przyjęcie protokołu z II sesji Rady Miejskiej.
- 4. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę nr VI/44/11 Rady Miejskiej Turku z dnia 17 lutego 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości diet radnych oraz sposobu ustalenia należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych.
-
5. Rozpatrywanie raportu o stanie gminy za 2023 rok:
- 5a. przedstawienie raportu;
- 5b. debata nad przedstawionym raportem;
-
5c. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta Turku wotum zaufania za 2023 rok.
-
6. Rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Turku za rok 2023:
- 6a. informacja Burmistrza Miasta o wykonaniu budżetu, sprawozdaniu finansowym oraz stanie mienia komunalnego,
- 6b. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu,
- 6c. odczytanie uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wyrażenia opinii o wykonaniu budżetu gminy i wniosku o udzieleniu absolutorium burmistrzowi,
- 6d. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej,
- 6e. dyskusja,
-
6f. podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Turek za 2023,
-
6g. podjęcie uchwały w sprawie absolutorium.
-
7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Turku pn. „Rejon Osiedla Górniczego”.
-
8. Podjęcie uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Miejskiej Turek.
-
9. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Miejskiej Turek.
-
10. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr LXXIII/461/23 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Turku na rok 2024.
-
11. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr LXXIII/460/23 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 grudnia 2023 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Turku na lata 2024 – 2036.
-
12. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników w wyborach uzupełniających do sądów na kadencję 2024-2027.
-
13. Podjęcie uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji Statutowej Rady Miejskiej Turku, ustalenia przedmiotu jej działania i określenia składu osobowego.
-
14. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia dodatkowego przedstawiciela Gminy Miejskiej Turek w Zgromadzeniu Związku Międzygminnego „Związek Gmin Powiatu Tureckiego”.
-
15. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek i uchwalenia statutów jednostek pomocniczych.
-
16. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników i kandydatów na strażaków ratowników Ochotniczej Straży Pożarnej w Turku.
-
17. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodku wsparcia – domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży.
- 18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę Miejską Turek Porozumienia Partnerskiego w sprawie współdziałania w celu realizacji projektu pn.: „Rozwój sieci tras rowerowych na obszarze partnerstwa” w ramach konkursu dla działania 03.02 Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w ramach ZIT, Priorytet 3 Fundusze europejskie dla zrównoważonej mobilności miejskiej w Wielkopolsce, Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
- 19. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2023.
- 20. Sprawozdanie z realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miejskiej Turek na lata 2022-2025 za rok 2023.
- 21. Informacja Przewodniczącego Rady o funkcjonowaniu Rady w okresie międzysesyjnym.
- 22. Informacja Przewodniczącego Rady o złożonych interpelacjach i udzielonych odpowiedziach.
- 23. Informacja Burmistrza Miasta o wykonaniu uchwał Rady Miejskiej Turku oraz o działalności w okresie międzysesyjnym.
- 24. Zapytania i interpelacje.
- 25. Wolne wnioski i komunikaty.
- 26. Zakończenie III sesji Rady Miejskiej Turku.